Friday, July 27, 2012

ada ape je pun -.-

 Bismillahirohmanirohim ..
Assalamualaikum ?

di hujung bulan juga mood aku nak menaip dtg . aku pun x paham asal.
semua org post pasal puasa , aku je belum lagi even dah seminggu
sehari puasa . hehe . maaf ye kawan kawan . rase fresh plak 
menaip keyboard nie pagi pagi sabtu nie :)
*Alhamdulillah . k , dah ckup lah .

now actually , aku nak story pasai apa je tu ?
aku pun x sure asal aku nak post pasal ni mybe sbb aku asyik nampak 
gambar dia je kat dinding bilik aku kot -.-
itu pasal lah nak post pasal dia ..
eh , bukan dia .. tapi mereka :) siapa diorang je pun -.-
haha , actually beloved indie band aku wei .
siapakah mereka ?


HUJAN band. kenal diorang tak ? sure lah kenal kan ? tak tau pasal diorang ?
meh aku intro lebih pasal diorang ni :)

memula aku bagi lah aku intro dulu sape org yg terkandung dalam band ni.
hujan band di huni oleh of course manusia yg paling aku minat dalam band ni ,


Noh Salleh - Vokalis,Gitar.

Hezry Hafidz "AG Coco" - Gitar Utama (blakang tu)
Azham Ahmad "Ambobzeela" - Dram (rambut kerinting)
Dimas Santoso - Keyboard (spec putih)
Izzat Huzaini - Bes Gitar (botak itu )


more info pasal diorang ..

terwujudnya band hujan nie pada tahun 2006 .
lama sudahh dalam industri nie . nie dah 2012 haaa, kira lah berapa tahun dah tu kan ?


genre music : rock alternatif .

ape tu rock alternatif iaitu membikin lagu lagu yg berunsur indie .
apa itu indie ? haha . bebas tetapi titik berat mereka more kpd malay songs .
menarik lagi tajuk lagu diorang pelik,ringkas dan menarik . aha . 
k, aku list out antara lagu lagu diorang eh , korang decide sendiri .. 

Luka Mana  , Papa Mama , Lonely Soldier Boy , Sedih ,  Neon ,
Bila aku sudah tiada  , Pagi yg gelap ,Hampir , Kotak hati ,
Walaupun jauh , Aku yg asing ,Bagaikan matahari ,Muda , Kasihan ,
Kita tak peduli  dan bnyak bnyak lagi lah :)
(so, ini lah salah satu daya tarikan magnet mereka untuk aku , tajuk lagu yg simple and menarik )
lirik pun ringkas , citer pasal kehidupan semasa kita . sungguh feel kalo dengar .

lagipun, diorang nie tulis lagu sendiri , creat muzik sendiri , termasuklah melodi
semua tu .. and more lagi best pasal diorang , diorang betul2 start dari bawah :)


haa, itu lambang baru diorang .. dah ade petir beb .
dari payung ke petir . haha . after diorang dah menang beberape awards :)
diorang penah tercalon dalam anugerah :

Anugerah Industri Muzik AIM 16 (2009)
(Album Rosk Terbaik dgn Lagu Terbaik)
Bila Aku Sudah Tiada
then , dicalonkan dalam banyak ketagori dalam AIM 17 and 18 
Anugerah Planet Muzik , Anugerah Juara Lagu ,
Anugerah Bintang Popular Berita Harian  dan Anugerah Shout !
Album :
dah ada 4 beb !


HUJAN (1st Album)
2008
Mencari Konklusi (2nd Album)
2009


Lonely Soldier Boy (3rd Album)
2010

Album ke-4 dalam pembikinan.

okay , rasanya mcm dah bnyak je info aku share pasal diorang nie.
bagi aku gossip liar pasal diorang tu aku ambik point skit skit je , sbb aku minat muzik diorang ..
tambahan lagi diorang ni bukan buat show kat Malaysia je , diorang penah jejak
antaranye  lah kan Oxford Bar Manchester , Zanzibar Liverpool and adalah lagi beberape tempat lain .
bawak Malaysia p sane wei,bangga skit . haha .

okayyy,guys.. tu je lah kot yg rasanya info yg dapat di share kan .
so, minat lah artis atas dasar bakat k , jgn tengok paras rupa saja.
paras rupa tu , bonus :)

actually bnyak lagi indie band yg dah tertubuh .
Bunkface, Estrella , Bittersweet , Melastik Bintang , Disagree , Couple ..
eishh , banyak lagi lah , semua creat muzik sendiri dgn bebasnye .
caya lah korang !

k lah . tata !
Assalamualaikum .
eh , last last , love you Hujan !
haha .sumber dari : Wikipedia .

thankyou .








3 comments:

zacky786 said...

indie is independent ..~
that mean depa berpijak pada kaki sendiri dan meluaskan karier seni dieorang sendiri tanpa menkormesialkan karier dorg .. n byk buat perform kt gig dan men xmain mainstream ..

yes ! dlu depa indie ! but now, depa more ke mainstream ... :)

eikynsilent said...

@ zacky786
yup . betol .
malas nak ulas bnyak bnyak
pasal indie tu . hak hak .
skrang diorang dah mewah . haha.

MéuzAngelo™ XXIII said...

aku tak suka band ni. tah pape